Bierbrouwerij met proeflokalen en een landgoed
DAVO Bieren
Doelstelling: optimaliseer vijf pagina's voor de organische zoekmachineresultaten van Google.
❗️Dit is een fictieve opdracht, de optimalisaties zijn niet doorgevoerd op de website van DAVO.
Downloads
Nulmeting
Om te bepalen welke pagina's het kansrijkst zijn voor een verbeterde positie in Google, voerde ik een nulmeting uit voor de organische zoekresultaten van DAVO. Hieruit kun je concluderen op welke positie Google een pagina plaatst en hoe hoog de concurrentie is.
Zoekwoordonderzoek
Voor het zoekwoordonderzoek vergeleek ik per pagina enkele tot tientallen zoekwoorden. Hierbij keek ik naar de schrijfwijze, het zoekvolume, de concurrentiescore en of DAVO op de betreffende zoekterm al in de top 100 organische resultaten binnenkomt.
Op basis van deze analyse koos ik voor elke pagina een primaire zoekterm en twee secundaire zoektermen.
Download de pdf om het zoekwoordonderzoek van een pagina te bekijken.
Om de huidige staat van de SEO te beoordelen, bekeek ik de volgende technische aspecten:
Title-tags
Metabeschrijvingen
Laadtijden
Teksthiërarchie
Alt-teksten
Linkbuilding
Crawlability
SEO-analyse
Op basis van de technische analyse, de nulmeting en het zoekwoordonderzoek, formuleerde ik de volgende verbeterpunten:
Optimalisaties
De primaire zoekterm opnemen in de title-tags
Metabeschrijvingen met daarin in ieder geval de primaire zoekterm
Websitebreed een SEO-proof header-hiërarchie
De primaire zoekterm opnemen in de H1 en in de eerste paragraaf
Headers en aanvullende copy voor de secundaire zoektermen, t.b.v. de relevantie en geboden meerwaarde
Relevante linkbuilding in de copy
In- en externe links een concrete naam t.b.v. de crawlability
Alle afbeeldingen een beschrijvende alt-tekst
Download de pdf om de contentoptimalisatie van een pagina te bekijken.